گیتار کلاسیک Manuel Rodriguez مدل FC

گیتار کلاسیک Manuel Rodriguez مدل FC

 

گیتار کلاسیک رودریگز مدل FC با بهره‌مندی از صفحه‌ی رویی از جنس سدر کانادایی یکپارچه و پشت و کناره‌هایی از جنس رزوود هندی یکپارچه، بی‌شک چه هنگام نگرستین و چه هنگام نواختن سازی زیبا است. برای رسیدن به بالاترین کیفیت، تمام چوب‌های بکار رفته در ساخت این گیتار با دقت فراوان انتخاب شده و مراحل انبار شدن را طی کرده‌اند. رودریگز برای دسته، سدر هندوراس را بر ماهون سنگین ترجیح داده است. سدر هندوراسی بکار رفته در دسته بسیار سخت و محکم ولی در عین حال سبک است. دسته گیتار با استفاده از دو نوار از جنس آبنوس که در زیر صفحه انگشت‌گذاری قرار گرفته‌اند تقویت شده تا بدین وسیله دسته به استحکام کامل برسد و تغییرات ناشی از گذر زمان از بین بروند. صفحه انگشت‌گذاری نیز از آبنوس، با دوام و استحکام بالا، ساخته شده است. خرکی از جنس رزوود در کنار شیطانک و تیغه‌ی خرک از جنس استخوان، صدایی زنگ‌دار با کشش بالا فراهم می‌آورند. ماشین‌هد دست‌ساز با روکش طلا و فرت‌هایی با روکش نقره، دوامی مادام‌العمر خواهند داشت. بایندینگ بدنه از جنس رزوود به همراه یک نوار تزیینی رنگارنگ بوده و رزت چوبی چند رنگ گیتار به نفیسی همان صدایی است که از آن منتشر می‌شود. ظرافت و زیبایی این رزت گواهی است بر دقت به جزئیات که خصیصه‌ی هر گیتار رودریگزی است. در نهایت باید گفت این گیتار فوق‌العاده علاوه بر زیبایی خیره کننده صدایی به گرمی و سرزندگی طلوع خورشید در مادرید دارد.
تاریخچه گیتارهای دست ساز اسپانیایی رودریگز به باشکوهی چوب‌هایی است که از آن‌ها ساخته می‌شوند. مانوئل رودریگز، نوه‌ی نوازنده‌ی گیتار فلامنکو، مانوئل رودریگز مارکوئی و پسر سازنده‌ی گیتارهای کلاسیک، لوتیر مانوئل رودریگز پرز، از سن 13 سالگی در مادرید هنر ساخت گیتار را فرا گرفت و پس از مدتی فعالیت کردن در کارگاه خود در اسپانیا به سال 1959 به لس آنجلس مهاجرت کرد. مانوئل رودریگز برای حدود 15 سال در لس آنجلس ماند و به تولید گیتار برای نوازندگان حرفه‌ای، بازیگران هالیوود، مدرسان و هنرجویان مشغول بود تا سرانجام در سال 1973 به مادرید بازگشت. مانوئل رودریگز با بهره گرفتن از مرغوب‌ترین چوب‌ها و شکل دادن دستی به آن‌ها بر اساس معیارهایی دقیق، گیتارهایی متمایز و متناسب با نیازهای برجسته‌ترین هنرمندان جهان ساخته است.
گیتار کلاسیک یا اسپنیش عضوی از خانواده گیتارها است که در موسیقی کلاسیک بکار برده می‌شود. بطور معمول گیتار کلاسیک، یک ساز آکوستیک چوبی با شش سیم از جنس پلیمری مانند نایلون است که بر روی سه تای آن‌ها (برای نت‌های بم) یک سیم فلزی ظریف به شکل فنر پیچانده می‌شود. گیتار کلاسیک به نوازنده امکان اجرای ملودی‌های پیچیده‌ای که نیاز به اجرای چند نت همزمان را دارند می‌دهد و از این رو به عنوان یک ساز سولو یا تکنوازی شناخته شده و علاوه بر موسیقی کلاسیک در دیگر سبک‌های موسیقی از جمله موسیقی پاپ نیز کاربرد زیادی یافته است.

مشخصات کلی:گیتار کلاسیک اندازه 4/4 - جنس صفحه‌ی رویی: سدر کانادایی یکپارچه (Solid Canadian Cedar) - جنس صفحه‌ی پشتی: رزوود هندی یکپارچه (Solid Indian Rosewood) - جنس صفحات کناری: رزوود هندی یکپارچه (Solid Indian Rosewood) - جنس دسته: سدر هندوراسی (Honduran Cedar) - تقویت دسته با آبنوس (Ebony Insert) دارد - جنس صفحه‌ی انگشت‌گذاری: آبنوس (Ebony) - جنس سردسته: رزوود هندی (Indian Rosewood) - جنس ماشین‌هد: روکش طلا - جنس خرک: رزوود هندی (Indian Rosewood) - جنس شیطانک: استخوان - جنس تیغه‌ی خرک: استخوان - تعداد فرت‌ها: 19 عدد - ضخامت کاسه: 90 میلی‌متر - عرض شیطانک: 52 میلی‌متر - مقیاس گیتار: 650 میلی‌متر - لعاب بدنه: براق - لعاب دسته: براق
سایر توضیحات:- ماشین هد دست‌ساز با روکش طلا - فرت‌ها دارای روکش نقره - بایندینگ بدنه (Body Binding) از جنس چوب رزوود هندی (Indian Rosewood) به همراه یک نوار تزیینی چند رنگ - رزت (Rosette) چند رنگ چوبی - مجهز به سیم‌های داداریو - اقلام همراه: هاردکیس
 
 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: گیتار

برچسب‌ها: گیتار کلاسیک رودریگز مدل FC fc گیتار
[ چهار شنبه 18 شهريور 1394 ] [ 17:29 ] [ علی امیدی ]
[ ]